12 martie 2017

Galuste din paine (Serviettenknödel)


Am vazut acest preparat de mai multe ori pe net si mi-a starnit curiozitatea. Am cautat reteta si cum aproape tot timpul am in casa cateva felii de paine mai veche si macar un corn de la scoala - am  trecut la "executarea" retetei. 

Sursa de inspiratie pentru mine a fost aici, dar in cautarile mele am vazut ca sunt mai multe variante.

Am folosit: 

- 300 g paine veche
- 2 oua
- 200 ml lapte
- 20 g unt
- 1 ceapa rosie
- 1 lingura faina
- patrunjel verde
- sare, nucsoara

Am taiat painea cubulete....


Intr-un bol am pus ouale, laptele si nucsoara. Le-am amestecat bine.


Amestecul de lapte si oua l-am turnat peste cuburile de paine si l-am lasat sa se odihneasca aproximativ 15 minute.

In 20 g unt am calit usor ceapa presarata cu putina sare


Peste painea inmuiata am adaugat ceapa calita, lingura de faina si verdeata.


Am amestecat cu mana si am potrivit gustul de sare. Am impartit amestecul in doua parti aproximativ egale, l-am modelat putin obtinand doua "batoane" de paine pe care le-am impachetat in folie alimentara. Am fost foarte atenta atunci cand le-am impachetat pentru ca ele urmeaza sa fie puse in apa fierbinte si nu trebuie sa intre apa in interior.



Le-am pus in apa fierbinte si le-am lasat acolo aproximativ 40 de minute. Apa nu trebuie sa fiarba in clocot, trebuie doar sa fie tot timpul la punctul de fierbere.

Le-am lasat sa se raceasca putin si apoi am indepartat folia alimentara.
Am taiat cateva felii. 





Este un mod foarte placut si usor de a recicla painea. Are gust foarte bun si se simte ceapa calita in unt, dar si nucsoara. Noua ne-a placut mai mult in prima zi. 



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu