12 martie 2017

Ketchup cu mere


Am preluat aceasta reteta de la cumnata mea. Am gustat la ea si mi s-a parut senzational. Desigur. nu am plecat de acolo fara reteta :) 

Am folosit:  

- 1 kg ceapa curatata si taiata solzisori
- 200 ml ulei
- 3 kg de rosii
- 8 mere mari
- sare, piper
- cimbru
- boia iute (facultativ)

Am calit ceapa in 200 ml de ulei. Am adaufat sare si piper.


Cand ceapa s-a inmuiat am adaugat merele taiate felii si rosiile curatate de cotor




Am adaugat cimbru si boia


Am fiert amestecul pana cand acesta a scazut aproape la jumatate. In timpul fierberii "am cules" cojile merelor si rosiilor.  Nu era absolut necesar, dar eu nu am avut ce face in timp ce amestecam in oala :) 


Cand a fost scazut cam la jumatate arata asa:


L-am lasat sa se raceasca. Am bagat blenderul vertical si am transformat amestecul intr-o pasta fina. Nu stiu care este secretul, dar blenderul nu a schimbat doar textura - ci si gustul (in bine, desigur)




L-am adus din nou la punctul de fierbere si apoi l-am pus fierbinte in borcane mici. L-am rasturnat pe capac pentru aproximativ 30 de minute.
Apoi... direct in camara.




Este absolut delicos!!!!!!











Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- am folosit rosii mici, cu multa pulpa si putine seminte

-  rosiile se pot inlocui cu suc din 3 kg de rosii

- se poate adauga zahar

- pentru ketchup picant se adauga boia din ardei iute sau un ardei iute rosu, in tipul fierberii

2 comentarii:

  1. Hello.Acuma e pe soba. Nu se fierbe deloc in dunst, nu se acopera cu o paturica, nimic? Eu o sa fac. Multumesc de reteta. Faina tare si gustoasa rau. Te pupacesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Imi pare rau ca abia acum iti raspund. Am facut fix asa cum am scris :) Am pus borcanele pe capac... nu le-am dustuit :) O zi minunata iti doresc.

      Ștergere