15 martie 2017

Prajitura cu crema de biscuiti


in urma cu cateva zile am rasfoit o carticica cu retete de prajituri de casa. O am de cel putin 30 de ani, dar chiar nu-mi amintesc sa fi pregatit ceva  din ea. Ce pierdere!!
 Mi-a propus sa fac orice s-o nimeri cand deschid cartea, cu exceptia bezelelor :) (cuptorul nu-mi permite)

Aceasta este reteta "aleasa"


Am folosit:

- 500 g faina alba tip 650
- 125 zahar pudra
- 250 g untura
- 125 ml lapte
- 2 varfuri cutit bicarbonat
- 1 varf cutit sare

Crema: 

- 200 g biscuiti
- 750 g marmelada
- coaja rasa de lamaie
- esenta de rom
- 50 ml lapte

Am pus untura si zaharul pudra intr-un bol, am mixat pana s-au omogenizat. Am adaugat laptele in care am dizolvat sarea si bicarbonatul. Am mixat in continuare si am obtinut un amestec cremos.



Am adaugat faina. La inceput am incorporat-o cu ajutorul mixerului. La final am framantat cu mana si am obtinut un aluat neted.



L-am acoperit cu folie alimentara si l-am pus in frigider pentru 2 ore.
La expitarea timpului, l-am impartit in doua si am intins doua foi direct pe hartia de copt. Aluatul este fraged si  pentru aceasta opereratie m-am ajutat de folie alimentara - dupa cum se poate vedea si in poze.




Am copt fiecare foaie aproximativ 10 minute, pana se rumeneste putin deasupra.


 Intre timp am zdrobit biscuitii, i-am amestecat cu marmelada, coaja de lamaie, esenta de rom si laptele.


Am turnat amestecul peste foaia "cea mai urata", am intins uniform, am pus a doua foaie.


Peste cateva ore am taiat dintr-o margine si am constat ca-i neasteptat de gustoasa


A doua zi am putut sa o tai mai bine pentru ca foile s-au inmuiat putin de la crema. 
Cum spuneam - este o praitura simpla, dar neasteptat de gustoasa.




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu