31 martie 2017

Spanac cu sos alb


Sunt FAN verdeturi. Spanacul este in TOP 3 :))) 
De data aceasta l-am gatit cat se poate de simplu - cu sos alb.

Am folosit: 

- 300 g frunze de spanac
- 3 catei de usturoi
- 1 lingura faina
- 250 ml lapte
- 3 linguri de ulei
- 50 ml apa fierbinte (aproximativ)
- sare

Am curatat si spalat spanacul foarte bine. Apoi l-am taiat/tocat putin.Am curatat usturoiul si l-am tocat


Am pus uleiul intr-o cratita antiaderenta. Am adaugat usturoiul si sarea.


Cand uleiul s-a incins si usturoiul a inceput sa/si raspundeasca aroma, am adaugat aproximativ 50 ml apa fierbinte.

Peste vreo 3 minute am adaugat spanacul si am pus capacul.


Intr-un bol am dizolvat repede lingura de faina cu laptele.


Peste maxim 5 minute spanacul arata asa


Am turnat amestecul de lapte si faina peste spanacul din cratita


Am amestecat continuu si am adus la punctul de fierbere. Dupa ce a dat cateva clocote si sosul a capatat consistenta dorita, am potrivit gustul de sare si gata :) 


Este absolut delicios si foarte potrivit langa o mamaliguta, cu o felie de paine prajita....dar cel mai pe plaucl meu este alaturi de oua ochiuri. 


Si daca tot il consider cel mai potrivit alaturi de oua ochiuri.... atunci nu am ezitat sa le fac :) 





Nota personala:

- din cantitatile de mai sus au rezultat 2 portii 
- imi place sa pun spanacul crud in sos, nu-l oparesc inainte. In felul acesta nu-si pierde prea multe proprietati :) 


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu