6 aprilie 2017

Faguri cu crema de cacao si rom - varianta cu untura


Am tot vazut acest dulce pe net si mi-a propus sa-l fac si eu. Mi se pare ca arata foarte bine si cum nu am mancat niciodata.... nu am stat prea mult pe ganduri ;)

Am folosit: 

- 100 g unt cu 82% grasime
- 100 g untura alba
- 150 g zahar tos
- 2 oua intregi
- 400 g faina
- un varf cutit sare

Pentru crema:

- 500 ml lapte
-150 g zahar pudra
- 1 plic zahar vanilinat
- 4 galbenusuri
- 40 g cacao
- 1 lingura esenta de rom
- 70 g nuca macinata

Aluatul se face foarte simplu. Eu am pus toate ingredientele in vasul robotului de bucatarie si in 3 minute a fost gata. L-am scos pe masa de lucru, i-am dat forma, l-am infasurat in folie alimentara si l-am lasat la rece pentru aproximativ o ora.



Intre timp m-am ocupat de crema.

Am mixat galbenusurile cu zaharul, am adaugat cacao si faina. Am omogenizat. 


Am pus laptele sa se incalzeasca si apoi am adaugat peste el amestecul de mai sus si zaharul vanilinat. Am amestecat cu simt de raspundere ca sa nu se formeze cocoloase.


Am lasat sa mai fiarba cateva minute dupa ce a ajuns la punctul de fierbere.
 In tot acest timp am amestecat continuu.


Am pus crema la rece, dar inainte am pus peste ea folie alimentara, in contact direct. In felul acesta nu se formeaza crusta.

Cand a fost complet rece am adaugat esenta de rom si nuca macinata. Gata crema! :) 




Am rupt bucati mici de aluat si am format bilute de marimea unei nuci mai mici.
Aluatul este minunat! 



Am incins forma pe flacara aragazului si am inceput sa coc fagurii.


Trebuie sa recunosc ca este nevoie de putina rabdare, dar pentru mine este o reala placere.


Cand am incheiat operatiunea de coacere a fagurilor i-am umplut cu crema. 
Sunt foarte gustosi si ma bucur ca am facut investitia in forma de faguri :) 








Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- cantitatea de crema de mai sus ajunge pentru doua portii de faguri

- Sursa AICI








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu