4 aprilie 2017

Rulouri din vafe cu crema de ciocolata




In urma cu cateva saptamani am cumparat de la un magazin ceva asenanator si de atunci nu am avut liniste pana cand nu am intrat in posesia unei forme tip presa pentru vafe. 

Mi-au placut mult, dar de unde sa fac eu rost de reteta....???? Asa ca.... "am studiat" putin problema si pana la urma m-am hotarat la o reteta de vafe, dar am facut o crema simpla, ganache de cocolata cu lapte si vanilie.

Acestea sunt rulourile cumparate de mine (vrac) si intre timp am aflat ca sunt umplute cu crema de halva. 



 Am folosit: 

- 5 oua (280 g)
- 250 g zahar tos
- 200 g unt moale (82% grasime)
- 180 g faina
- 1 esenta vanilie
- 1 lingura ulei

Pentru crema: 

- 200 g ciocolata cu lapte 
- 400 ml smantana pentru frisca
- esenta de vanilie


Simplu de tot! :) 

Pentru amestecarea ingredientelor am folosit telul.
 Am amestecat bine de tot ouale cu zaharul, am adaugat apoi untul aproape topit si am omogenizat.
Am adaugat faina, esenta de vanilie si la sfarsit lingura de ulei.







Am omogenizat si am obtinut  un amestec putin mai consistent ca cel pentru clatite.



Am incins forma si am copt cat a fost necesar fiecare vafa. De fiecare data am pus cate o lingura de compozitie si am verificat mereu culoarea vafei.



Cand este calda vafa este moale si se poate modela usor, dar in cateva secunde devine casanta. 
Eu am vrut sa fac cateva cornete si restul rulori. Direct pe forma am asezat peste vafa coapta o forma de rulouri/conuri si am format cornetele. 





Pentru rulouri am folosit un betisor care are o grosime de aproximativ 1 cm.







Crema: (Cu o zi inainte!) 

Am pus intr-o craticioara ciocolata rupta bucatele si smantana pentru frisca. Am pus craticioara pe ochiul mic al aragazului si am amestecat continuu pana cand ciocolata s-a topit complet. Nu trebuie sa fiarba!
Am pus cratita la rece si apoi la frigider pana cand s-a intarit compozitia. De obicei, cateva ore sunt suficiente, dar este foarte bine sa se faca aceasta operatie seara si abia a doua zi sa se continuie pregatirea cremei. Crema nu trebuie mixata pana cand nu este intarita pentru ca exista riscul sa se taie.
A doua zi am scos cratita din frigider si am mixat compozitia pana cand aceasta "s-a albit" si a devenit cremoasa si pufoasa :)  Pentru ca voiam un gust  fin de ciocolata am mai adaugat 200 ml de smantana pentru frisca si esenta de vanilie. Am mixat pana cand s-a incorporat complet.



Am pus crema intr-un posh si am umplut rulourile. 
La inceput sunt crocante, dar dupa cateva ore devin moi. 
In ambele cazuri sunt absolut delicioase.









Sursa AICI



 Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu