19 iulie 2017

Salata de dovlecei si vinete


In luna iulie, gazda provocarii Weekend cu spor este Laura Maria Din.
Laura ne-a propus sa gatim din urmatoarele categorii: bauturi, paste, salate.

Am rasfoit cu mare interes blogul Laurei si cand am gasit reteta de salata de dovlecei si vinete am stiu ca este fix ceea ce caut. Am facut aceasta salata de mai multe ori, dar nu am postat nicioadata.... Varianta Laurei este mai complexa si mi-a starnit intereseul.  Desigur.... am facut cateva modificari... :) 

Am folosit: 

-   2 dovlecei tineri
- 1 vanata de marime potrivita
-ulei de masline
- sare, piper
- 300 ml iaurt cu 3.5% grasime
-1 lingura smantana cu 20% grasime
- 3 catei de usturoi
- branza telemea de oaie


Am spalat dovleceii si vanata, am inlaturat capetele si apoi i-am feliat de grosime aprox 3-5 mm.
Am presarat sare si am lasat legumele astfel aproximativ 30 minute.



Nu am un gratar pentru aragaz, motiv pentru care am folosit 2 tavi antiaderente in care am picurat putin ulei de masline.
Este adevarat ca se face putin fum in bucatarie, dar merita !! 



Cand toate legumele au fost "calite" astfel, le-am taiat felii (bucati) de aproximativ 2 - 3 cm.
Am razuit apoi cateii de usturoi si am adaugat iaurtul amestecat cu smantana.
Aici Laura facea si o maioneza, dar eu am renuntat la ea - avand in vedere faptul ca era foarte cald afara si voiam sa insotesc aceasta salata cu o friptura 😉



Am amestecat bine, avand grija ca sosul de iaurt sa ajunga peste tot. In combinatie cu putina branza este super gustoasa si poate fi un aperitiv grozav. Dar, pentru eu eu am vrut sa o pun langa o friptura, am pus bucatile de branza langa ea (nu amestecate prin salata).

Eu am mai rasnit putin piper, am lasat sa curga un fir subtire de ulei de masline peste ea.... si a fost o nebunie 😚
Este foarte gustoasa RECE!







 Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu