19 august 2017

Salam de biscuiti


Ce poate fi mai simplu de facut decat un salam de biscuiti? Sigur mai sunt si alte retete, dar pentru mine salamul de biscuiti este cu adevarat un dulce care-mi aminteste de copilarie.

De data aceasta, intamplarea a facut sa am in casa si rahat, si stafide... si nuci....

Am folosit: 

- 500 g biscuiti populari
- 120 g zahar tos
- 200 g unt (82%grasime)
- 200 ml lapte
- 60 g cacao
- 50 g stafide
- 100 g rahat
- 100 g samburi de nuca
- esenta de rom

Am rupt cu mana biscuitii bucati cat mai mici, iar o parte i-am zdrobit la robotul de bucatrie pentru ca am vrut sa fie ca o faina.
Am prajit putin samburii de nuca si i-am tocat grosier, la cutit. Am taiat rahatul bucati de marime potrivita si am pus stafidele la inmuiat in putina apa cu esenta de rom
.
Cand toate acestea au fost pregatite, am pus intr-o cratita laptele si zaharul. Am pus totul pe foc si am amestecat pana cand s-a topit zaharul. Am luat cratita de pe foc si am adaugat untul (la temperatura camerei) si cacao. Am omogenizat bine totul pana cand a devenit un sirop fara urme de unt netopit sau cocoloase de cacao.
Am adaugat rahatul, nuca si stafidele (imprena cu lichidul in care au stat la hidratat).
Am amestecat si apoi am adaugat pe rand biscuitii pana cand am incorporat toata cantitatea.

Acum compozitia de salam de biscuiti este gata.
 Am pregatit folie alimentara  si am impartit compozitia in doua parti aproximativ egale. Am format batoanele de salam de biscuiti, le-am invelit bine in folie alimentara si le-am pus la frigider.


Doar peste doua ore am fost nevoita sa tai dintr-un baton (pofta a fost mare!) si pozele nu sunt foarte grozave, dar a doua zi se taie perfect. Feliile de salam se tin bine, nu se farama si au un gust absolut grozav.





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 




Nota personala:

- cu alte ocazii am facut doar cu rahat si stafide, alta data cu nuca si stafide - in orice varianta a iesit foarte bine si foarte gustos




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu