5 octombrie 2017

Pate din linte verde - de post


In luna octombrie gazda provocarii "Weekend cu spor"Strumfii Alina Bucatari
ne-a propus sa pregatim o reteta de pe blogul ei, din urmatoarele categorii: paine, retete traditionale si retete de post.  Am ales  repede aceasta reteta - "pate din linte" pentru ca sunt fan linte si naut. Imi propun mereu sa le introduc mai des in meniul de zi cu zi, dar nu prea reusesc pentru ca ai mei nu le prea agreeaza.... In fine, am facut reteta si contrar asteptarilor.... cel mic a mancat trei felii de paine cu acest pateu si a spus ca este foarte bun. 😃

Eu am facut din linte verde pentru ca am avut in casa, dar sunt sigura ca este la fel de gustos si cu alt fel de linte.

Am folosit: 

- 300 g linte verde
- 1 morcov
- 1 felie telina
- 1 cartof mic
- 1/2 ardei capia
- 1 ceapa mica
- 3 catei de usturoi
- 1/2 lingurita oregano uscat
- 1 lingurita cimbru uscat 
- 2 linguri ulei de masline
-sare, piper
- fulgi chilii (optional)

Am spalat lintea in mai multe ape si am pus-o la inmuiat de seara. Teoretic, aproximativ 4 ore sunt suficiente.

A doua zi am curatat zarzavaturile si le-am pus la fiert impreuna cu lintea. Eu am adaugat peste ele o cantitate si jumatate de apa - fata de cantitatea de linte inmuiata.


Dupa aproximativ 35 de minute atat lintea cat si zarzavaturile au fost fierte. Am scurs totul si am pastrat apa in care au fiert.  Credeam ca voi avea nevoie de ea atunci cand pasez totul, dar nu a fost cazul.

Am daugat sare, cimbru si oregano


Am blenduit totul si apoi am adaugat piper, fulgi chilii (optional) si uleiul de masline.


Am potrivit gustul de sare, am amestecat si gata pateul. 😉





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- este o mancare sanatoasa, gustoasa si satioasa in zilele de post

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu