14 octombrie 2017

Placinta bulgareasca cu cas de oaie


Sunt pasionata de aluaturi, acesta nu mai este un secret 😉. Culmea este ca nu am facut pana acum nici un aluat dospit in care sa pun si bicarbonat si drojdie.... sau cel putin, nu-mi amintesc. 😉

Am gasit o astfel de reteta si nu am intarziat sa o fac. Desigur am adaptat-o - in stilul meu ...

Am folosit: 

- 3 oua intregi
- 100 g smantana
- 100 ml lapte
- 25 g drojdie proaspata
- 1 lingurita rasa bicarbonat
- 1 lingurita sare
- 1 lingurita zahar
- 600 g faina tip 650

Am mai folosit: 

- 100 g unt
- 400 g cas de oaie (aproximtiv)
- 1 ou pentru uns
- seminte de susan

In cuva masinii de paine am pus toate ingredientele in ordinea bine stiuta, prima data lichidele, apoi sarea, zaharul, bicarbonatul de sodiu, faina si la final drojdia.



Am setat programul 7 (la masina mea) pentru framantare rapida - dureaza 15 minute. Cand aluatul a fost gata l-am scos intr-un castron, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat sa creasca aproximtiv 40 minute.



L-am impartit in trei bucati aproximativ egale si l-am mai lasat pe masa de lucru (acoperit) 10 minute.


Intre timp am razuit casul de oaie 


Am intins fiecare bucata de aluat in forma cat de cat dreptunghiulara, si le-am uns cu cate o treime din unt (aflat la temperatura camerei). Am presarat cas de oaie si am rulat cat am putut de strans.


Am taiat fiecare rulou in 4 bucati si apoi fiecare bucata in doua.


Am asezat bucatile de rulou in tava rotunda cu diametru 28 cm, tapetata cu hartie de copt.


Am acoperit tava cu un prosop curat si am lasat sa creasca aproximativ 30 minute. Apoi am uns  totul cu ou batut si am presarat susan.


Am copt placinta aproximtiv 30 de minute.



Este foarte gustoasa atat calda cat si rece. Alaturi de o cana de lapte sau iaurt.... mananci pana nu mai poti. Noi am rupt din ea cate un rulou sau cum am putut, dar cand este rece se poate taia frumos felii.



  Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu