14 octombrie 2017

Prajitura Bounty


Dupa prajitura "Snikers" trebuia sa apara si prajitura Bonty 😊. 
Ambele au stat multa vreme in atentia mea si iata ca le-a venit randul.

Este o prajitura care se face foarte usor si repede. Nu stiu de ce am crezut eu altfel....

Am folosit:

- 100 g zahar tos
- 25 g cacao
- 50 ml cafea fierbinte
- 2 oua
150 g faina
- 50 ml ulei
-100 ml lapte
- un praf sare
- 1 lingurita praf de copt
- 1/2 lingurita bicarbonat

Pentru crema:

- 500 ml lapte
- 140 g zahar tos
- 30 g gris
- 100 g unt
- 130 g fulgi de cocos
- esenta de cocos

Pentru stratul de crema de ciocolata:

- 200 ml smantana pentru frisca
- 200 g ciocolata cu lapte

Simplu ca buna ziua! 
Am pus intr-un bol zaharul si cacao, am amestecat. Am adaugat 50 ml cafea. Eu am pregatit cafeaua dintr-o lingurita cu varf cafea solubila si 50 ml apa fierbinte.  Am amestecat bine cu telul si apoi am adaugat ouale. Am omogenizat bine si apoi am adaugat praful de sare, bicarbonatul, praful de copt si faina. Am amestecat bine si apoi am adaugat uleiul si laptele.  Am omogenizat pana cand am obtinut o compozitie fara cocoloase. Am turnat totul in tava (dimensiune tava 23/32 cm) tapetata cu hartie de copt si am copt blatul aproximativ 30 de minute - la foc potrivit.


Cand blatul a fost copt l-am lasat sa se raceasca pe un gratar din sarma.

Am pregatit crema. 
Am pus intr-o cratita incapatoare laptele, zaharul si untul.
 Am fiert totul pana cand s-a topit untul.


Am adaugat grisul si am amestecat continuu. Atentie! Focul trebuie sa fie mic. Laptele se umfla si curge daca focul este puternic si cratita nu este suficient de mare. Cand a inceput sa se ingroase putin am adaugat fulgii de cocos si esenta de cocos.  Am fiert totul inca 5 minute (la foc mic) amestecand continuu. A rezultat o crema groasa pe care am lasat-o cateva minute sa se racoreeasca si apoi am turnat-o peste blatul rece.


Am nivelat-o cat de bine m-am priceput si am pus prajitura la frigider pentru aproximativ o ora.


Am pregatit intre timp crema de ciocolata.

Am mixat smantana pentru frisca.
La bain marie am topit ciocolata. Am lasat-o sa se racoresca putin si apoi am turnat-o in fir subtire peste frisca batuta mixand continuu. Cand am obtinut o compozitie omogena am turnat-o peste prajitura, am nivelat si gata. 
Eu am mai topit 50 g ciocolata si am spritat peste crema....ca decor 😊




Iubitorii cocosului vor adora aceasta prajitura. 


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu