1 octombrie 2017

Prajitura cu bulion - de post


Aceasta prajitura este de multa vreme o provocare pentru mine. Daca mai este si de post, atunci provocarea este cu atat mai mare :)  Am pregatit-o cu drag pentru vecina mea si eu zic ca a iesit foarte bine :) 

Am folosit: 

- 200 ml ulei
- 250 ml apa
- 300 g zahar
- 2 linguri pasta de rosii
- 1 lingura amoniac (un pliculet)
- 2 pliculete zahar vanilinat
- un praf sare
- 850 g faina tip 650

Pentru crema: 

- 250 g gris
- 1 litru apa
- 250 g zahar
- 250 g margrina Rama
- coaja de la 1/2 lamaie
- zeama de la 1/2 lamaie

Am mai folosit: 

- 1 si 1/2 borcan de 400 ml - magiun de prune
- zahar pudra pentru decor

Am pus iin cuva masinii de paine apa, uleiul, zaharul, pasta de rosii, praful de sare, zaharul vanilinat si amoniacul.  Am adaugat apoi aproximativ 600 g faina si am setat masina de paine la programul de framantare (dureaza 15 minute). Pe parcurs am mai adaugat 250 g faina.  Cantitatea de faina reste relativa... plus sau minus, in functie de faina folosita.
Cand aluatul a fost gata l-am scos pe masa de lucru, l-am framantat la mana de cateva ori, l-am cantarit si l-am impartit in 4 parti egale (relativ).
Am pregatit 4 bucati de hartie pe care am trasat un dreptunghi care sa coincida cu marimea tavii. In felul acesta imi este mai usor sa intind aluatul. Desigur atunci cand am intins aluatul am intors foaia invers ca sa nu intre aluatul in contact cu linia desenata cu creionul.
Eu obisnuiesc sa intind toate foile si apoi sa incep coacerea lor. In felul acesta pot sa le supraveghez linistita cat timp sunt in cuptor.  Inainte de a le baga la copt le intep cu furculita din loc in loc ca sa nu se formeze goluri mari de aer in timpul coacerii.





In functie de cuptor, foile se coc pana se coloreaza frumos pe deasupra, fara sa se arda.
 Cu toate ca le-am intepat destul de des tot s-au mai format goluri de aer.... nu-i nimic.... se vor lasa de la crema 😉



Din pacate eu am facut lucrurile tocmai invers.... adica foile prima data si apoi crema. 
De ce spun asta? Pentru ca - daca facea prima data crema... puteam sa le umplu imediat ce le-am terminat de copt. In fine.... Crema se face repede, dar dureaza pana se raceste.

Pentru crema... am pus apa la fiert, am adaugat zaharul si grisul in ploaie. Am amestecat cu telul continuu pana cand acesta a fost fiert. Am adaugat coaja de lamaie razuita si zeama. Am omogenizat si gata. Acum urmeaza perioada de racire.... Ca sa nu se formeze crusta, pe desupra am pus folie alimentara in contact direct cu grisul fiert. 
Cand a fost complet rece am incorporat cu mixerul, pe rand, margarina scoasa din timp din frigider.
A rezultat o crema pufoasa si neasteptat de gustoasa.

Am montat prajiitura astfel.... foaie, strat de crema de gris, foaie, magiun de prune, foaie si apoi iar crema de gris.



Am pus prajitura in frigider. Peste ea am pus o tava din carton si 2 cutii cu lapte (ca si greutate).
As minti daca as spune ca nu am taiat din ea pana a doua zi....😉



Foile nu erau suficient de moi, dar prajitura "promitea" ca a doua zi va fi tocmai asa cum trebuie 😉 si asa a si fost. Vecina mea ne-a adus ca sa gustam 😉


  



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala: 

-  foile se pot pastra de pe o zi pe alta sau chiar o saptamana  intr-un loc aerisit si uscat.

- cantitatea de crema poate parea mare, dar dupa parerea mea este chiar cat este necesar.

- dimensiunile tavii pe care am copt foile sunt 38/28 cm.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu