19 octombrie 2017

Prajitura cu foi si crema de ciocolata


Este o prajitura neasteptat de buna. Se face foarte usor si este de efect :) 

Am folosit: 

- 2 oua
- 130 g zahar pudra
- 100 ml ulei
- 100 ml lapte
- 1 pachet amoniac (7 g)
- un praf sare
- 500 g faina tip 000

Pentru crema am folosit:

- 1 litru lapte
- 2 oua
- 200 g unt
- 50 g ciocolata 
- 80 g faina
- 250 g zahar tos
- esenta de rom

Am mai folosit:

- nuca de cocos pentru decor


Am pus intr-un bol ouale si zaharul pudra. Am mixat cateva minute si apoi am adaugat sarea, laptele, uleiul si amoniacul. Am omogenizat bine totul.
Am adaugat aproape jumatate din cantitatea de faina, am amestecat cu mixerul si apoi am adaugat restul de faina. Am framantat aluatul cu mana pana cand s-a incorporat toata faina.
L-am lasat sa se odihneasca aproximativ 15 minute si apoi l-am impartit in patru.

Am pregatit 4 foi de hartie de copt si am conturat pe fiecare dimensiunea tavii pe care urma sa coc foile. Am intors foaia si cu atentie am intins foarte subtiri toate foile. Apoi le-am intepat des cu furculita ca sa nu creasca necontrolat si sa devina inestetice.

Cand au fost intinse toate, am pus fiecare foaie (cu hartie cu tot) pe fundul tavii si le-am copt aproximativ 10 - 12 minute (in functie de cuptor), pana se rumenesc usor (pe rand - se intelege, nu?)

Astfel pregatite - foile se pot pastra mai multe zile, dar cand ai asa frumusete de foi nu le lasi sa zaca prin bucatarie sau camara 😀. Poti doar sa-ti faci reprosuri ca nu ai facut prima data crema .... (cazul meu) 


Am trecut la pregatirea cremei. Am mixat ouale cu cu zaharul apoi am adaugat vreo 100 ml lapte. Am amestecat in continuare si apoi am adaugat faina amestecata cu cacao.
Intre timp am pus diferenta de lapte sa se incalzeasca. Am tunat compozitia formata mai sus in laptele caldut si am pus totul la fiert, la foc mic - amestecand continuu.
Cand incepe sa bolboroseasca este suficient de fiarta. Eu am luat-o de pe foc, am adaugat bucatile de ciocolata si am amestecat pana cand acestea s-au topit. Apoi am acoperit-o cu folie alimentara, in contact direct cu ea ca sa nu faca cocoloase.



Cand a fost complet rece am incorporat cu ajutorul mixerului untul pe rand si am adaugat si esenta de rom.
A rezultat o cantitate considerabila de crema. Eu m-am ambitionat si am folosit-o pe toata.



Am impartit crema in aproximativ 4 parti egale si am uns cu ea foile. Ultimul strat a fost de crema si am presarat peste ea nuca de cocos si intr-un capat nuca normala ca sa vad diferenta de gust 😊 




Am pus prajitura la frigider pentru cateva ore si apoi am taiat cateva bucati. Foile se fac moi si parca nu-ti vine a crede ca sunt aceleasi foi casante ...




A doua zi situatia se schimba. Prajitura este si mai gustoasa si bucatile se taie mai frumos.






Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu