22 octombrie 2017

Prajitura krem a la krem


Aceasta prajitura este printre primele mele prajituri care au participat la sedinte foto.
As numi-o mai degraba "prajitura lui E", dar avand in vedere gustul grozav... trec cu vederea din cand in cand 😌

Am folosit:

- 6 oua
- 6 linguri zahar
- 80 g praf Creme Ole de ciocolata

Pentru crema:

- 200 ml smantana pentru frisca
- 200 ml lapte
- 80 g praf Creme Ole de vanilie

Pentru glazura:

- 2 linguri apa
- 2 linguri zahar
- 100 g ciocolata
- 100 g unt
- 2 linguri cognac (optional)

Am separat albusurile de galbenusuri.
A mixat foarte bine albusurile impreuna cu zaharul. Apoi am incorporat pe rand toate galbenusurile. Am adaugat praful Creme Ole de ciocolata si l-am incorporat cu ajutorul telului (am renuntat la mixer).
Am turnat compozitia obtinuta in tava tapetata cu hartie de copt (dimensiune tava 23/32 cm).
L-am copt la foc mediu aproximativ 25 de minute si l-am lasat sa se raceasca pe un gratar din sarma.


Crema se pregateste extrem de simplu: am pus toate ingredientele intr-un bol si am mixat aproximativ 1 minut. A rezultat o crema pufoasa si gustoasa. Am intins crema cat de cat uniform peste blatul rece si am pus prajitura la frigider pana cand am pregatit glazura


Am pus apa si zaharul sa fiarba pana cand acesta s-a topit. Am adaugat ciocolata rupta bucati si am amestecat pana cand s-a topit. Am luat cratita de pe foc si am adaugat untul. Am amestecat pana cand l-am incorporat complet si apoi am lasat-o sa se raceasca, sa ajunga la temperatura camerei.


Am turnat glazura peste prajitura si am incercat sa o distribui cat mai uniform.

 

Am lasat-o la frigider pana a doua zi, dar 3 sau 4 ore sunt suficiente...

Am uitat de toate "E-urile" si am savurat-o bucatica cu bucatica 😜😇




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu