22 octombrie 2017

Salata marocana de vinete


Anul acesta am mai "bifat" cateva preparate cu vinete. 
Unul dintre ele este aceasta salata marocana. 
Are un gust deosebit si este minunata (din punctul meu de vedere) mai ales rece.

Am folosit:

- 1 kg vinete
- 700 g rosii
- 7 linguri ulei de masline
- 5 catei de usturoi
- 1 lingurita chimen pulbere
- 1 lingurita boia dulce
- 1 legatura mica patrunjel
- sare, piper

Am spalat vinetele si rosiile. Vietele le-am curatat partial de coaja si apoi le-am taiat cuburi.


Le-am pus sa fiarba in putina apa impreuna cu sare si cateii de usturoi necuratati, pana cand au devenit moi. Apoi le-am scurs, iar cateii de usturoi i-am curatat si i-am pasat cu o furculita


Am pregatit si restul condimentelor.


Intre timp am taiat cuburi si rosiile. Pentru ca aveau putine seminte si coaja subtire, nu am mai pierdut timp ca sa le indepartez, decat coaja pe alocuri...


Le-am pus intr-o cratita antiaderenta impreuna cu uleiul si putina sare. Le-am calit/sotat pana cand zeama lasat de ele a scazut. Am adaugat chimenul, boiaua, piperul proaspat rasnit si putina sare. 


Am lasat sa mai fiarba vreo 3 minute si apoi am adaugat usturoiul pasat si vinetele scurse.



Le-am adus la punctul de fierbere amestecand continuu si am adaugat patrunjelul tocat marunt. Am oprit focul si gata mancarica 😉


Am potrivit gustul de sare si am turnat salata intr-un bol. 
Am turnat peste ea un fir subtire de ulei de masline... ca bonus. 😉

Este o salata foarte usoara su puternic iz de vara. (parerea mea)



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 





4 comentarii:

  1. Hello. Acuma fierb vinetele cu ardeiu. Te rog spune-mi, se mananca calda?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuzeeee!!!! Cred ca deja ai mancat-o si calda si rece :)))))
      Dupa parerea mea este buna si calda si rece. Mie mi-a placut mai mult rece :) Te pup!

      Ștergere
  2. Sigur o voi incerca si eu.
    Multumesc de reteta!

    RăspundețiȘtergere