30 octombrie 2017

Tort ciocolatos


Sa zicem ca pregatind acest tort.... aproape mi-a iesit. 
Comanda a fost: "cu ciocolata si insiropat". 
Ei bine, cu ciocolata este, cu multa ciocolata.... mai exact un kilogram, dar sirop ar mai fi trebuit putin - chiar si dupa gustul meu 

Am folosit:

- 8 oua
- 180 g faina
- 60 g cacao
- 1 praf de copt
- 240 g zahar

Pentru crema de ciocolata:

- 400 g ciocolata cu lapte
- 200 g ciocolata amaruie
500 ml smantana pentru frisca

Pentru crema de ciocolata alba

- 200 g ciocolata alba
- 50 ml lapte
- 5 g gelatina
- 300 ml smantana pentru frisca

Pentru sirop

- 80 g zahar tos
- 300 ml apa
- 1 fiola esenta de rom

Pentru glazura:

- 100 g ciocolata cu lapte
- 100 g ciocolata amaruie
- 30 g unt
- 6 linguri lapte


Prima data am pregatit blatul. Am separat albusurile de galbenus. Am mixat cu simt de raspundere albusurile, adaugand zaharul pe rand. Tot acest proces a durat 20 minute.
Am adaugat apoi galbenusurile mixand putin dupa fiecare. Dupa ce am terminat cu incorporarea lor, am apelat la telul para pentru incorporarea fainii, prafului de copt si a prafului de cacao.



Am turnat compozitia de blat in forma rotunde tapetata cu hartie de copt 
(cu diametrul 28 cm)


Am copt blatul 25 de minute la foc potrivit.


L-am lasat sa se raceasca pe un gratar din sarma.

Pentru crema e ciocolata am pus ciocolata rupta bucati intr-o cratita, am adaugat smantana pentru frisca si am topit-o la baie de abur. Am amestecat pana cand s-a topit complet si am omgenizat.


Am lasat-o sa se raceasca complet si apoi am pus-o in frigider pana a doua zi


Am pregatit si siropul. Am pus apa si zaharul intr-o cratita si am pus pe foc. Cand zaharul a fost topit am oprit focul, am lasat sa se raceasca si apoi am adaugat esenta de rom. A rezultat 350 ml de sirop.

Revenind la crema de ciocolata... din cantitatea totala de ciocolata am luat 300 g, am mixat-o putin si apoi am adaugat 200 ml smantana pentru frisca. Am mixat in continuare pana cand am obtinut o crema fina si pufoasa.

Am pregatit forma in care am montat tortul. Pe fundul ei am pus folie alimentara, iar pe margini un inel din hartie de copt, asa ca o suprainaltare.

Am taiat blatul de tort in 3 felii aproximativ egale. Am pus prima felie, am insiropat-o cu aproximativ o treime din cantitatea de sirop si am pus crema pe care tocmai am defnitivat-o.


Am intins crema cat de cat uniform, am pus cel de-al doilea blat si pana cand am pregatit crema de ciocolata alba, am pus totul la frigider.

Am pus gelatina sa se hidrateze in 3 linguri de apa.
Pentru crema alba, am rupt ciocolata bucati, am pus-o intr-o cratita impreuna cu laptele si am topit-o la baie de abur.


Am pus gelatina hidratata sa se topeasca si ea la baie de abur si am mixat smantana pentru frisca.
Gelatina am turnat-o peste ciocolata topita si am omogenizat. Apoi cu ajutorul unui tel am incorporat pe rand ciocolata topita in frisca. Am turnat cam jumatate din compozitie peste blatul de tort insiropat, apoi am razuit niste ciocolata cu lapte si am turnat si cealalata crema alba. Am distribuit uniform crema (aceasta fiind cea de-a doua crema), si am pus cel de-al treilea blat. Am insiropat cu siropul ramas.



Dupa cum se vede in poza de mai sus, am ambalat bine de tot cu folie alimentara tava si am pus-o in frigider pana a doua zi.

Am scos tortul din frigider inainte cu aproximativ o ora inainte de a-l definitiva. Din crema de ciocolata am luat 450 de grame, am mixat-o putin, am adaugat 300 ml smantana pentru frisca si am mixat in continuare pana cand am obtinut o crema fina si pufoasa.
O parte din aceasta crema am pus-o intr-un strat generos peste cel de-al treilea blat de pandispan si  cu cealalata am "tencuit" marginile


Pentru glazura a fost simplu. Am pus intr-o craticioara ciocolata rupta bucati, laptele si untul. Am topit totul pe baie de abur si am omogenizat. Am turnat glazura peste stratul de crema. Am incercat sa o distribui cat mai uniform si sa o "oblig" sa curga frumos 😉😉😉


Si cum am planificat sa mai ramana crema de ciocolata pentru decor, iata ca a venit si vremea ei.
 De data aceasta doar am mixat-o bine fara sa mai adaug frisca pentru ca am dorit sa obtin o culoare mai inchisa decat crema.

Cam asta a iesit....







Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu