26 noiembrie 2017

Cornulete fragede umplute cu mac


Am vazut aceasta reteta la Iuliana Florentina Avram. Pozele au fost atat de "apetisante", incat a doua zi am si trecut la executarea lor. Sunt atat de gustoase si deja... sunt istorie 😄

Am folosit: 

- 400 g faina tip 650
- 30 g gris
- 150 g untura
- 200 g smantana fermentata (20% grasime)
- esenta de vanilie
- 1 praf sare

Pentru umplutura: 

- 120 g mac
- 100 g zahar
-70 ml lapte

Am amestecat faina cu grisul si sarea. Am adaugat untura si esenta de vanilie. Am framantat rapid aluatul mai mult cu varful degetelor pana cand a devenit "nisipos". Am adaugat smantana si am continuat pana cand s-a incorporat. Am pus aluatul astfel format intr-o folie si l-am pus in frigider pentru mai bine de o ora.


Pana cand aluatul a stat la rece eu am pregatit umplutura. Am pus intr-o cratita macul 
 (eu l-am macinat), zaharul si 70 ml lapte. Am amestecat bine si am fiert compozitia 2 - 3 minute. Am lasat-o sa se raceasca si asta a fost tot. Cand este rece este mai consistenta ca atunci cand este calda si este perfecta pentru a o pune pe cornuri.



Dupa ce am scos aluatul de la frigider, l-am impartit in 2 parti aproximativ egale.


Am intins jumatate din aluat pana am obtinut o foaie cu o grosime de aproximativ 5 mm. Acum aluatul este putin mai tare si nelipicios. Cealalata jumatate am pastrat-o in frigider pana acand i-a venit si ei randul.
Cu ajutorul unei forme rotunde am decupat cercuri. Pe jumatate din fiecare cerc am pus mac. Am pliat peste el jumatatea cealalta de cerc si am sigilat usor marginile.



Le-am asezat in tava tapetata cu hartie de copt... 


...si le-am copt aproximativ 17 minute la foc potrivit (pana se rumenesc putin)


Aceasta este "recolta" 😊


Cand au fost complet reci le-am trecut prin zahar pudra amestecat cu zahar vanilinat.




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- cornurile se pot umple si cu gem, nuca sau rahat






2 comentarii:

  1. Ma bucur ca le-ai incercat si ca ti-aul placut! Te pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu aveam cum sa nu le fac.... din momentul in care am vazut poza - nu am mai avut altceva in fata ochilor :) Daaaa, sunt minunate!!!

      Ștergere