27 noiembrie 2017

Cornulete MIKA - de post


Am primit aceasta reteta de la o prietena, Mika. Ea stie ca eu sunt mereu dornica sa experimentez, motiv pentru care mi-a plasat reteta 😍 Recunosc ca nu am indraznit sa fac reteta intreaga, dar acum regret pentru ca aceste cornulete s-au dovedit a fi minunate si 
"s-au topit" urgent si la propriu si la figurat.

Reteta era in felul urmator: 1 cana vin alb, 2 cani ulei de floarea soarelui, 25 g drojdie proaspata, 1 praf de copt, putina sare si aproximativ 1 kg faina.

Eu am folosit urmatoarele cantitati:

- 150 ml vin alb demidulce
- 300 ml ulei
- 12.5 g drojdie uscata
- 7 g praf de copt
- putina sare
- 700 g faina tip 650

In ceea ce priveste "tehnologia de lucru", eu am simplificat foarte mult totul. Am pus in cuva masinii de paine vinul, uleiul, sarea... apoi faina, drojdia si praful de copt. Am setat programul de 15 minute care doar framanata aluat. La expirarea celor 15 minute l-am scos si l-am mai framantat la mana un minut sau doua, iar apoi l-am impartit in 4 parti.


Am taiat rahatul bastonase nu prea groase.


Am intins fiecare bucata de aluat, am decupat forme rotunde, am pus pe fiecare forma (pe jumatate) o bucata de rahat si am pliat jumatatea cealalta peste, am sigilat usor marginile si am pus cornuletele astfel formate in tava tapetata cu hartie de copt



Am copt cornuletele aproximativ 15 minute, la foc potrivit - pana cand s-au rumenit putin.




Cand au fost complet reci le-am trecut prin zahar pudra amestecat cu zahar vanilinat.



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- aceste cornulete sunt fragede din momentul in care sunt scoase din cuptor, iar a doua zi.... deja sunt prea putine 😋😍

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu