20 noiembrie 2017

Prajitura cu nuca si crema de ness


In urma cu mai mult timp am facut o lista cu prajituri de pe blogul Dianei Kintch. 
Acum, dupa ce am vazut ce prajitura gustoasa am pregatit de pe blogul ei.... sigur nu voi mai amana prea mult pana cand  o voi pregati pe urmatoarea :) 

Am folosit:

- 6 oua
- 200 g zahar tos
- 50 ml ulei
- 100 g nuca macinata
- 160 g faina
- 1 plic praf de copt

Pentru sirop:

- 100 ml apa
- 80 g zahar tos
- esenta de rom

Pentru crema:

- 4 oua
- 150 g zahar
- 130 g unt
- 2 linguri ness
- 50 g nuca macinata

Pentru glazura:

- 100 g ciocolata cu lapte
- 50 ml smantana pentru frisca
- 50 g unt

Am mai folosit:

- 200 g biscuiti
- bombonele pentru decot

Prima data am pregatit siropul. Am pus intr-o cratita apa si zaharul, am pus totul sa dea cateva clocote, apoi l-am lasat sa se raceasca si cand a fost complet rece am adaugat esenta de rom.

Apoi am pregatit blatul.
Am mixat ouale intregi pana si-au dublat volumul si am adaugat pe rand zaharul. Am mixat in continuare pana am obtinut o spuma tare.  Tot cu ajutorul mixerului am incorporat uleiul. Apoi am indepartat mixerul si pentru incorporarea fainii, prafului de copt si a nucii m-am folosit de un tel.



Cand compozitia a fost omogena am turnat-o in tava tapetata cu hartie de copt (dimensiunile tavii sunt 43/30 cm)


Am copt blatul aproximativ 25 de minute la foc potrivit.


L-am scos pe un gratar din sarma si l-am lasat sa se raceasca, timp in care am pregatit crema.

Am pus cele 4 oua intregi intr-o cratita de inox  impreuna cu zaharul. Le-am batut bine impreuna si apoi am pus cratita la bain marie, amestecand mereu in crema. Este gata cand se ingroasa.
Am adaugat cele doua linguri de ness, am amestecat pana cand acesta s-a dizolvat in crema si am lasat-o sa se raceasca. Cand a fost compet rece am adaugat-o pe rand in untul spumat (la temperatura camerei). Am adaugat si samburii de nuca prajiti si tocati grosier.

Am insiropat foarte putin blatul si am intins crema peste el.


Peste crema am pus un rand de biscuiti trecuti prin sirop


Pentru glazura am pus toate ingredientele intr-o cratita si le-am topit/amestecat la baie de aburi. Am turnat glazura calda peste biscuiti si am distribuit-o cat de cat uniform.


Am pus prajitura la frigider pentru doua sau trei ore.
Este delicioasa. Fix asa cum imi doream. Multumesc, Diana! 😊😊😊




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu