2 decembrie 2017

Prajitura Caramelo - de post


In urma cu putin timp am descoperit aceata prajitura si nu am stat prea mult pe ganduri pentru ca arata incredibil... in plus este o reteta de post si acum suntem in post 😉

Am folosit: 

- 250 ml coca cola sau apa minerala
- 250 g zahar
- 70 g miere (2 linguri pline)
- 90 ml ulei
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu
- 120 g nuci macinate
- 280 g faina
- 30 g cacao
- 2 lingurite esenta de rom

Pentru crema am folosit: 

- 150 g zahar
- 150 ml apa
- 20 g amidon
250 g margarina
- 50 g zahar pudra
- 50 g nuca prajita si macinata


Am mixat zaharul cu miere si coca cola pana cand s-a topit zaharul. Am adaugat uleiul, esenta de rom, bicarbonatul si nuca. Am incorporat cu telul faina si cacao (cernute)


Am pus compozitia in tava tapetata cu hartie de copt (dimensiunea tava 23/32 cm) si am copt blatul la 180 grade timp de aproximativ 30 de minute. Am facut testul cu scobitoarea.
Cand blatul a ost complet rece l-am taiat in doua.

Am pregatit crema ....
Am pus 150 g zahar intr-o cratita antiaderenta si l-am caramelizat putin. Am adaugat 150 ml apa si am lasat sa fiarba pana cand s-a topit tot zaharul ars. 
Am dizolvat amidonul in putina apa si l-am adaugat in fir subtire in siropul de zahar ars, amestecand continu pana cand s-a ingrosat.


Am lasat sa se raceasca complet. In tot acest timp am amestecat de cateva ori in crema rezultata. Cand a fost complet rece am  incorporat crema pe rand in margarina aflata la temperatura camerei si spumata cu mixerul. Am adaugat nuca macinata si zaharul pudra.
 A rezultat o crema extrem de gustoasa. 

Am pus aproximativ  doua treimi din crema intre cele doua blaturi si diferenta deasupra.
 Am presarat bombonele si am pus prajitura la rece. 



Este genul acela de prajitura care place dar simti ca iti scapa ceva...motiv pentru care mai iei o bucata ca sa-ti dai seama.... si tot nu realizezi ce-ti scapa... si mai iei o bucata...😊😊😊






Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:


- Blatul este umed si nu necesita insiropare
- data viitoare voi face mai multa crema
- sunt de parere ca niste stafide hidratate ar fi tocmai potrivite in crema

- sursa AICI


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu