17 august 2017

Chiftele din fasole boabe - de post



In luna august, gazda provocarii Weekend cu spor este Lubita Iancu. 
Lulu ne-a propus sa gatim din urmatoarele categorii: mancaruri cu legume, supe, alte dulciuri.

Ca de obicei, am rasfoit cu mare interes blogul Lubitei cu povesti din bucatarie, am facut o lista lunga cu retete pe care doresc sa le fac....
 Pentru inceput m-am oprit la reteta de chiftele de post din fasole boabe.

Am folosit:

- 400 g fasole boabe
- 1 ceapa mare
- 6 morcovi (mici)
- 1/4 gulie 
-  felie mare telina
- 1 ardei capia
- 1 capatana usturoi
-  2 frunze de dafin
- cimbru
- sare, piper
- 1/2 legatura patrunjel verde
- 1/2 legatura marar verde
- 170 g paine veche
- faina 
- ulei pentru prajit

Am curatat fasolea de impuritati si am spalat-o in mai multe ape. Apoi am lasat-o la inmuiat. De data aceasta am lasat-o de seara pana dimineata.


Am curatat si spalat legumele


Am pus fasolea la fiert. Dupa ce a fiert vreo 25 de minute, am strecurat-o de apa in care a fiert, am spalat oala, am adaugat-o iar in oala impreuna cu legumele taiate, foile de dafin, sare si piper. Am adaugat apa fierbinte si am lasat-o sa fiarba.



Intre timp am curatat, spalat si tocat verdeata si usturoiul...


....am pus la inmuiat feliile de paine


Cand fasolea si legumele au fost fierte, le-am zdrobit grosier cu dispozitivul pentru piure.


Am adaugat painea scursa si stransa bine in maini, verdeata, usturoiul, cimbru si piper.


Am omogenizat bine totul, am potrivit gustul de sare si am lasat compozitia sa se odihneasca vreo 10 minute.


Am format chiftelele, le-am trecut prin faina si apoi in ulei incins. Inainte sa le pun in uleiul incins am avut grija sa indepartez surplusul de faina.




Cand au fost prajite pe toate partile le-am scos pe o farfurie tapetata cu prosop de hartie



Tot ce pot sa spun este ca aceste chiftele sunt neasteptat de gustoase. 
Vara fiind, eu nu am mai stat sa fac nici o garnitura. Am considerat ca merg de minune cu rosii si castraveti si chiar asa a si fost 😏 Le-am dat un plus de savoare cu putina dulceata de ardei iute. 😍😍😍
Iarna stau perfect langa o garnitura si muraturi (parerea mea). 
Sunt deliciose!!! 





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

2 comentarii:

  1. Multumesc. Vai ce pofta mi-e. Ma gandesc sa fac asa repede dintr-o conserva sa vad ce si cum, dar is la dieta. Dar maine vine Marius,asa ca are cine sa manance restul Eu numai 1 :(.Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere! Daca faci, te astept cu impresii. Sunt curioasa de varianta cu fasole la conserva :)
      P.S. Lasa dieta! Dieta este pentru oameni grasi, noi suntem doar ... "impliniti" :P

      Ștergere