23 octombrie 2015

Tarta cu mere


Prajitura cu mere are farmecul ei indiferent cum este facuta sau ce denumire poarta. 
Prajitura turnata cu mere este si ea in topul preferintelor noastre.

Pentru aceasta tarta am folosit: 

- 450 g faina 
- 200 g untura 
- 150 g zahar
- 1 ou
- 1 galbenus
- 3 linguri iaurt
- o lingura otet 
- 1 lingurita praf de copt
- un varg de cutit de sare

Umplutura
1,5 kg mere 
4 linguri zahar
1 sau 2 linguri gris sau pesmet
- scortisoara
- 50 g ciocolata
- zahar pudra 

Am curatat merele, le-am razuit si le-am pus la calit intr-o cratita incapatoare. Cand au fost aproape gata am adaugat zaharul. Apoi le-am lasat sa se raceasca si am adaugat grisul si scortisoara.

Am amestecat untura cu faina. Am adaugat restul ingredientelor si am framantat pana cand am obtinut un aluat "legat". L-am impartit in doua si l-am lasat aproximativ 20 de minute la rece.

Am intins o jumatate astfel incat sa acopere forma de yena pentru tarta. L-am intepat cu furculita in cateva locuri.


Am adaugat merele racite, le-am intins pe toata suprafata.



Cealalata jumatate de aluat am dat-o pe razatoare direct peste mere.


Am copt tarta la foc potrivit pana cand a devenit aurie pe deasupra.


Cand a fost rece am topit ciocolata si am picurat-o pe tarta. Imediat ce aceasta s-a intarit am presarat si zaharul pudra. Poate parea prea mult pentru o tarta simpla, dar a fost de efect din toate punctele de vedere :) 



Buna, buna, buna!!!
Nu cred ca are rost sa mai vorbim despre aromele imprastiate prin toata bucataria.... 
Pst! Am deschis usa de la intrare ca sa innebunesc vecinii :)) 










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu