15 aprilie 2016

Alivenci


In luna aprilie, Cristina Iuliana Pana este gazda provocarii "Traditie si gastronomie romaneasca" - proiect intiat de Gina Bradea, si ne-a propus sa pregatim DULCEGARII TRADITIONALE din toate zonele tarii, de post sau de dulce.

Cand am vazut tema lansata de Cristina, am stiu ca a venit vremea sa fac alivenci. A trecut mult prea mult timp de cand vreau sa fac acest dulce.
 Aflasem despre acest desert ca provine din zona Moldovei, ca sunt mai multe variante - toate foarte simple si usor de facut, si ca este absolut delicios. Acum STIU ca este atat de simplu de facut si este extrem de gustos!

Am folosit: 

- 500 ml iaurt 
- 2 linguri smantana
- 50 g unt topit
- 2 linguri ulei
- 1 ou
- 100 g zahar
- 150 g malai
- 50 g gris
- 2 plicuri zahar vanilinat
- putin sare
- 1 lingurita praf de copt
- coaja de lamaie

La acest preparat mai mult dureaza pregatirea ingredientelor :) 
Asadar, am pus totul intr-un bol.


Am omogenizat cu un tel.


Am turnat compozitia in tava tapetata cu hartie de copt. Tava pe care am folosit-o este una cu inel detasabil si are diametrul de 22 cm.


Am introdus tava in cuptorul preincalzit si am lasat sa se coaca 50 de minute, la foc mediu. Dupa 40 de minute am verificat "blatul" cu scobitoarea si am hotarat ca trebuie sa mai ramana cateva minute in cuptor. La final arata asa.


Am indepartat inelul tavii si am rasturnat alivanca pe o farfurie  in speranta ca se va raci mai repede :)


Cand am taiat prima felie.... inca ieseau aburi :))))
Mirosea atat de bine!



Am mai asteptat cateva minute si apoi am mancat cu smantana si dulceata de rosii



 A doua zi parca a fost si mai buna.... dar de data aceasta am pudrat-o cu zahar.
 Yamiiii!!!!





Nota personala:

- blatul rezultat este usor umed
- data viitoare voi face portie dubla












4 comentarii:

  1. Multumessscc Elena;) Am auzit și eu de alivenci ;) La noi în Banat se numește mălai dulce ;) Oricum s-ar numi, e un dulce minunat ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina, tema propusa de tine este absolut minunata.
      Iti multumesc pentru aprecieri. :)

      Ștergere
  2. arata foarte bine nici eu nu am facut pana acum,dar diseara voi prepara ALIVENCI,mersi Elena pentru reteta

    RăspundețiȘtergere