24 septembrie 2016

Conopida cu iaurt si nucsoara la cuptor


Am spus de multe ori si repet: ador conopida oricum ar fi gatita...
La cuptor am facut in multe feluri dar cu iaurt si nucsoara - nu :) 
Asadar, astazi am hotarat sa incerc si aceasta varianta. 

Am folosit: 

- 1 conopida (aprox. 1 kg)
- 200 g cascaval 
- 3 oua
- 200 g iaurt cu 3.5% grasime
- 2 linguri pesmet
- 30 g unt
- sare, piper
- 1 varf cutit nucsoara

Am desfacut buchetelele de conopida, le-am spalat si le-am pus sa fiarba in apa cu putina sare. Am lasat-o sa fiarba aproximativ 15 minute si apoi am pus-o intr-o strecuratoare sa se scurga bine.

Am uns o forma rotunda de yena cu o parte din unt. Am presarat pesmet si apoi am asezat bucatile de conopida, am rasnit piper, si am taiat bucatele untul ramas.



Am razuit o parte din cascaval si l-am adaugat peste bucatile de conopida.


Am batut ouale cu telul, am adaugat iaurtul, nucsoara si putina sare. Am omogenizat si am adaugat peste bucatile de conopida "imbracate" deja in cascaval :) 
Nu am rezistat si am presarat din loc in loc cateva bucatele de ardei capia :) 


Am pus forma in cuptorul incins si am lasat-o pana cand sosul s-a legat si conopida  s-a rumenit usor.
Intre timp am razuit diferenta de cascaval si am adaugat-o repede peste conopida (tura a doua).


Am mai lasat-o in cuptor pana cand s-a topit si s-a rumenit frumos si relativ uniform... 
In functie de cuptor... probabil vreo 10 minute....



Nu am avut rabdare sa se raceasca prea bine, pentru ca bucataria s-a umplut de o aroma minunata...
Am taiat o bucata si am mancat cu mare, mare pofta. Am simtit nevoia sa mai rasnesc un pic de piper... 

Este o combinatie foarte buna si interesanta in acelasi timp :)





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Alte retete cu conopida:
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu